Защото либерализира в още по-голяма степен достъпа до трафични данни.
Защото затруднява и без това почти невъзможния контрол върху ползването им.
Търсейки баланса между Свобода и Сигурност, законодателят у нас и в цивилизования свят е определил, че свободата на комуникация може да бъде нарушена в полза на сигурността само при тежки престъпления и то при утежнена процедура, гарантираща контрол.
Вече вместо 28 председатели на Окръжни съдилища, разрешения ще дават 115 председатели на Районни съдилища или упълномощени от тях лица.
Описаният в законопроекта ред за достъп до информацията не дава никакви допълнителни гаранции, а само документира съществуващия ред и регистри при достъп до информацията. В искането и разрешението се посочва само и единствено регистрационния номер на преписката, за която е необходимо извършване на справката, но не и мотиви на искащия и разрешаващия.
За да има конрол съдията трябва да действа не при условия на обвързана компетентност, а при условия на свободно съдийско убеждение че трябва да наруши конституционно гарантирано право на следеното лице. След като няма мотиви, няма и контрол.