Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2007 04:15 - Защо да си ходи Симеон
Автор: spassovm Категория: Политика   
Прочетен: 7855 Коментари: 15 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

КАК МОЖЕШ ДА УБИЕШ ОТ ПАРЛАМЕНТАРНАТА ТРИБУНА 1000 ЧОВЕКА ГОДИШНО.

 

            Всяка година във войната по пътищата загиват 1000 българи.Десет пъти повече са ранените.

Вчера – 10.12.2007 г.по радиото слушах народния представител от ДСБ Иван Иванов.Изказваше се за АЕЦ Козлодуй. Като същински енциклопедист от ранга на Аристотел,след обяда го гледах в студиото на телевизия СКАТ по други теми.

Първият въпрос, който му зададоха бе, не е ли странно, че генералният секретар на Европейската народна партия /ЕНП-в която членува ДСБ/Антонио Лопес се изказа ласкаво за Симеон Сакскобургготски.

            И тогава народният трибун се възмути от поведението на собствения си съпартиец (Лопес) и започна да обяснява как по-велик от Иван Костов няма ,а Симеон ще остане в историята с Магистрала Тракия. Обясни, че е чел класифицираната част на договора за концесия (за което,като типичен ляв сиромахомил не искал увеличение на възнаграждението си на народен представител).

            Нищо неправомерно или престъпно се оказа, че не е видял в този договор   г-н Иванов .Иначе с голяма радост щеше да го каже-и на зрителите , и на прокуратурата, която също вече 2 години търси някакво нарушение.

            Той обаче пропусна да каже какво не е видял в договора- ВЪЗМОЖНОСТ ЗА АНЕКСИРАНЕ.

            Смело заявявам, че системата за анексиране на договорите за пътно строителство е най-голямата корупционна схема в държавата. Затова в България пътното строителство е по-печелившо дори от хазарта.

            Как действа схемата:

            Правителството на Иван Костов приватизира Холдинг пътища.

            Правителството на Иван Костов прие ЗАКОН ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ (Обн., ДВ, бр. 56 от 22.06.1999 г. с включена в чл. 13 възможност за „процедура по пряко договаряне”.

            Как действа схемата: Пътна отсечка Х трябва да бъде построена (или ремонтирана). Материали,техника и труд са известни величини- приемаме 100 парични единици. Идват  нормални инвеститори- германци, турци, испанци и се явяват на търга.Посочват за цена необходимите материали (100) и добавят кой 8, кой 10, кой 12% печалба- както си е във всяка нормална търговска сделка. НО!

Явява се българската фирма и печели търга, защото казва- аз ще построя за 70 единици!? Западните компании казват- ние не можем да поемем пътя при такива условия- ще се разорим- и си тръгват дори без да обжалват, а само разказват ,че има една страна на Балканите, където стават чудеса.-от брашно ,което струва 1 лев се прави хляб и се продава за 80 стотинки и аритметиката на българите пак излиза.

            Ето как става чудото.Започва ремонтът –на половината от строителството тези 70 единици свършват. И тогава, пътностроителната компания (която е приватизирана от бивши служители на Агенция пътища с благословията на правителството, което пък назначава сегашните  й шефове ) пуска докладна за анексиране (увеличаване) на договорената цена с поне още 70 единици поради: усложнените условия на строителство, неочаквания скок на петрола , усложненото международно положение и т.н. Впрочем и повишената слънчева активност да посочат като мотив, анексът пак се сключва.Нали все пак има политици, които са назначили шефа на агенцията. А партиите им изнемогват финансово- политиката е скъпо удоволствие.

            И така – пътят се построява вместо за 112 единици, за 140. И всички са доволни.Системата действа желязно- и за републиканската пътна мрежа, и за селските пътища, където кметовете отдавна са я разучили. Испанците, които преди година кандидатстваха ,вече отдавна са забравили и работят в някоя по- честна държава.Но все пак дипломатите им са проследили процеса и знаят за системата на анексите. И подават сигнал където трябва. Това им е работата на хората.

 

            Та дошли някакви си португалци, да искат концесия, в която да се залага фиксирана цена за строителство, срокове за изпълнение, неустойки, качество и др. Как ще дават подкупи,като всичко- и приход и разход се документира от онези касови апаратчета,дето щракат в будките на края на магистралата.

            Парите за изграждането й и в двата случая ще дойдат от българския данъкоплатец.С  малката разлика, че ако я строи Васил Божков,парите първо ще се съберат в хазната чрез данъците (които се плащат от всички-пътуващи и не пътуващи) ,там както всеки бюджетен ресурс ще се отбие малко ручейче при този или онзи чиновник или лобист (не повече от 10%-трябва все пак да има приличие!)Ще има и необходимо-присъщи разходи по събирането-заплати,осигуровки на данъчните чиновници, който ще вършат работата.После ще се приложи гореописаната схема с анексите. И няма да се бърза със завършването- колкото по-дълго се строи, толкова повече анекси. И от 112 единици, магистралата ще ни струва поне 200.

            Ако я строи концесионерът- ще струва 112, но ще ги събере сам и само от пътуващите (ползващите услугата).Отделно,че ще стане 2 пъти по- бързо.

Този Симеон що не си гледа работата и да си ходи в Мадрид!Дошъл  да ни разваля системата? ДА ама НЕ!

Годишно 1000 убити по лошите пътища?10000 ранени?

Айде стига глупости!

 




Гласувай:
0



1. illym - Поздравявам Ви за публикацията!
11.12.2007 12:53
Проста аритметика и малко далновидност... стига да има кой да ги прояви тези качества!
цитирай
2. meto76 - Поздрави и от мен за публикацията. ...
11.12.2007 13:00
Поздрави и от мен за публикацията.Симеон е единствения честен български политик.
цитирай
3. dulceliquido - :D
11.12.2007 14:41
"Симеон е единствения честен български политик."

ха-ха-ха-ха-ха!
цитирай
4. анонимен - Симеон2 е най-неадекватния PM
11.12.2007 15:01
А пък Костов е виновен за всичко от 1980 до 2038ма година
цитирай
5. анонимен - Интересно защо по времето на Костов ...
11.12.2007 15:18
Интересно защо по времето на Костов странате беше преди Румъния, а след два мандата управление на мадридския измамник, е последна в Европа.
цитирай
6. анонимен - Холдинг Пътища не е прватизиран
11.12.2007 19:57
Холдингът е създаден преди масовата приватизация и от нея заграбиха бившите предриятия на Пътни строежи и Главно управление на пътищата (окръжните пътни управления).Преди 2 години Васил Божков го купи от Красимир Илиев
цитирай
7. анонимен - Lucho
11.12.2007 20:28
Ох, проклети Костов! За какво ти беше да правиш реформи и да измъкваш страната от блатото! НА българите им е толкова по - добре в калта!
цитирай
8. анонимен - а един
11.12.2007 20:52
мармот завива шоколад със станиол...
цитирай
9. анонимен - ot snake:
11.12.2007 23:10
поздравления! И за заглавието също - точно това коментирахме скоро, пътувайки по маршрут, по който отдавна трябваше да е готова магистралата. Иначе всички са много загрижени за "войната по пътищата"
цитирай
10. evrazol - Не точно така
12.12.2007 00:21
"Започва ремонтът –на половината от строителството тези 70 единици свършват"

Немогат да свършват. Има Строителен контрол, които удобрява плащанията след приемането на определен етап. Строителния надзор също се е явил на конкурс и си получава парите по друг договор.
Възможно е подписването на анекс но само за непредвидени в проекта работи, а не по основния проект.
Прякото договаряне е за поръчки под опеделен праг, а строежа на магистрала е е доста скъпо нещо - т.е. над тоя праг.
И на португалската фирма "Лена" и на "Щрабаг" чуждестранни са само табелите, иначе ползват български подизпълнители на доста по ниски цени.
А причината да си ходят е понеже нашите политици не могат да се разберат кой да вземе подкупа. Когато се споразумеят по този основен въпрос Чуждестранната фирма оставя тук един човек да я представлява, гушва разликата и оставя подизпълнителя да опъва каиша.
Така че горната публикация е по-скоро шаманско видение отколкото аргументирана позиция.
Един километър магистрала струва около 2 000 000 евро. Естествено има корупция, но тя вероятно е с доста по-сложна схема и на различни нива, движена от различни лобита.
А Симеон не дойде ли с посланието - "Почтеност във всичко" и не беше ли негов лозунга "Хората са богатството на България". Същите хора на които по-късно щеше да им сменя "чипа".
цитирай
11. buket - така или иначе
12.12.2007 19:28
Така или иначе приятели пътища няма. Отвращавам се когато гледам как се строят те на местно ниво, качество нула, трайност една година. Малки отсечки от по 5 км. се строят с години, колите изпотрошени, нервите на хората също. В Турция за една година пресичат планина хората, с магистрала.А при нас виновни няма...както винаги.
цитирай
12. lambo - Номера с анексите, не е само при пътното-строителство
12.12.2007 22:22
При нас в Карлово, една фирма печели търга да зарежда Общината с гориво. И защо?

Защото предлага да зареди безплатно, а Общината да плати след 6 години.

Да ... но само след няколко месеца, бившия кмет Кабаиванов,
нарежда да се изплатят задълженията към фирмата.
цитирай
13. lambo - Малката разлика ...
12.12.2007 22:27
"С малката разлика, че ако я строи Васил Божков,парите първо ще се съберат в хазната чрез данъците (които се плащат от всички-пътуващи и не пътуващи)"

Не ... няма малка разлика. При договора с Португалската фирма, също има условие, че ако трафика по "Тракия" падне под една граница, данъкоплатците (и тези без коли) трябва да доплащат на концесионера

Абе, празно нема. Който е на власт, все ти минава изотзад
цитирай
14. анонимен - гледате телевизия значи
13.12.2007 11:07
ми много гледате телевизия и слушате радио, г-н депутат! що не вземете на поработите малко като простолюдието.о, сори , то за вас понеделник беше почивен ден-значи може спокойно да си възхвалявате царя до сряда
цитирай
15. анонимен - Мандата ви изтича!
30.04.2008 19:32
Още малко и няма да има такъв жестомимичен депутат като М. Христов!И като свърши мандата какво правим? Може да бъдете назначен само за горски надзирател в заграбените от Симеон гори, пазач на незаконно взетите му имоти или пътищар на магистрала Тракия за заплата примерно 220 единици, защото е видно,че сте слаб юрист!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spassovm
Категория: Политика
Прочетен: 933964
Постинги: 106
Коментари: 569
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031