Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2009 18:26 - „До Европа и Назад” по Алеко Константинова – трето, неосоц издание
Автор: spassovm Категория: Политика   
Прочетен: 2131 Коментари: 1 Гласове:
0



Писмо от Виена относно дали да пуснем РаховеЕЦ-а и АЕЦ -а

 

(„До Европа и Назад” по Алеко Константинова – трето, неосоц издание)

 

След много лутания, обърквания и закъснения, пристигаме ние с Бай Ганя във Виена. Спираме нашия поръждясал Москвич на паркинга на пет звездния хотел „Европа”. Разбира се, аз бъркам в джоба си и плащам таксата. Бай Ганьо искаше да го спрем на естакадата на централния вход - „хем да не плащаме, хем гарсона да го наглежда”. На рецепцията Бай Ганьо се звери пред регистрационната карта 5 минути и накрая ми я хвърля с „Ай сиктир”, че там пишело на ингилизки, пък тоз език малко му пиперижел на небцето. Записвам Бай Ганя като Господин Ганев докато той оглежда стройните регистраторки, засуква мустак и прекъсва цъкането с език с „Ей моме....”


Накрая се качваме в стаята - скромна, но модерна и чиста и се отпускам с надежда, че поне временно ще си почина от постоянните усилия за Европеизирането на Бай Ганя и интегрирането му в Новия свят. Колкото и да се успокоявам със спомените за  пътуването до Чикаго и назад, понякога трудно го издържам и не успявам да скрия червенината на лицето си при неговите „Защото съм Болгар, социалист” и други подобни. Затова сега - в тишината на стаята се отпускам блажено за кратка почивка – да събера мислите си и да планирам срещите и работата за следващия ден. Но уви - спокойствието е кратко. Енергичният ми спътник е осенен от нова идея:

„Дай да пуснем РаховЕЦ-а. Да си спретнем едно свинско със зеле! И люти чушки нося в силяхлъка - ще горим, че ще светим!” Недей бе, бай Ганьо - спирам го. Долу има ресторант - слизай и се храни ако си гладен. Аз ще платя, но не ни излагай да готвим в стаята.

 ”Не ме учи ти мене - да им ям боклуците на европейците. Ей сега ще слезем да вземем от багажника на Москвето печката - онзи старичкия РаховЕЦ, дето такива хубави кавърми сме готвили на него у нашенско”.

“Сакън” казвам - ще ни изгонят - правила на хотела, пожарни сензори, пък и миризма ще се разнесе от киселото зеле по целия хотел. Не ни излагай – казвам му. Но той е непреклонен – зер, хубава е печката. Ще я скрием там - зад плазмения телевизор - да не мрънка камериерката. А за миризмата - то си било нормално - „Ще видиш – казва - комшиите като надушат, не само няма да се жалват, а ще дойдат с лъжици и чинии да тропат пред вратата. И пара може да изкараме”.

Старателно прочитам и превеждам на Бай Ганя какво пише в противопожарните правила на хотела, в указанията при настаняването, на които сме се подписали, но той продължава: “Е какво пък толкова ни коства - да слезем да питаме на рецепцията, бе. За това пари не вземат - пък може да ощипем и по някоя мома в асансьора или на тезгяха дето пишат-бришат. Зер, нали си плащам - имаме си право да си ядем киселото зеле. То си ни е национална гордост. И РаховЕЦа също! Не стига, че не ни дават да си пуснем АЕЦ-а, ами сега и РаховЕЦ-а.

”Щял си да се изложиш – зер, много чуваствителен стана!”

Кажете, какво да правя, като сме си с Бай Ганя сънародници и сме обречени да сме в една стая?



Тагове:   назад,   неосоц,


Гласувай:
0



1. анонимен - Успяващ
31.05.2009 09:51
Все едно аз съм си го писал. Мира ми не дава простотията, в която мизерстваме.Имам супер семейство, дом, бизнес, а чалгарщината ме е стиснала за гърлото... Ето, тъстът ми и неговият шура, които са супер свестни и мразят ДПС -то, са под строй с червената бюлетина. И пред тях нямам никакви аргументи. Отчаян съм...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spassovm
Категория: Политика
Прочетен: 934122
Постинги: 106
Коментари: 569
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031