КАК МОЖЕШ ДА УБИЕШ ОТ ПАРЛАМЕНТАРНАТА ТРИБУНА 1000 ЧОВЕКА ГОДИШНО.
Всяка година във войната по пътищата загиват 1000 българи.Десет пъти повече са ранените.
Вчера – 10.12.2007 г.по радиото слушах народния представител от ДСБ Иван Иванов.Изказваше се за АЕЦ Козлодуй. Като същински енциклопедист от ранга на Аристотел,след обяда го гледах в студиото на телевизия СКАТ по други теми.
Първият въпрос, който му зададоха бе, не е ли странно, че генералният секретар на Европейската народна партия /ЕНП-в която членува ДСБ/Антонио Лопес се изказа ласкаво за Симеон Сакскобургготски.
И тогава народният трибун се възмути от поведението на собствения си съпартиец (Лопес) и започна да обяснява как по-велик от Иван Костов няма ,а Симеон ще остане в историята с Магистрала Тракия. Обясни, че е чел класифицираната част на договора за концесия (за което,като типичен ляв сиромахомил не искал увеличение на възнаграждението си на народен представител).
Нищо неправомерно или престъпно се оказа, че не е видял в този договор г-н Иванов .Иначе с голяма радост щеше да го каже-и на зрителите , и на прокуратурата, която също вече 2 години търси някакво нарушение.
Той обаче пропусна да каже какво не е видял в договора- ВЪЗМОЖНОСТ ЗА АНЕКСИРАНЕ.
Смело заявявам, че системата за анексиране на договорите за пътно строителство е най-голямата корупционна схема в държавата. Затова в България пътното строителство е по-печелившо дори от хазарта.
Как действа схемата:
Правителството на Иван Костов приватизира Холдинг пътища.
Правителството на Иван Костов прие ЗАКОН ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ (Обн., ДВ, бр. 56 от 22.06.1999 г. с включена в чл. 13 възможност за „процедура по пряко договаряне”.
Как действа схемата: Пътна отсечка Х трябва да бъде построена (или ремонтирана). Материали,техника и труд са известни величини- приемаме 100 парични единици. Идват нормални инвеститори- германци, турци, испанци и се явяват на търга.Посочват за цена необходимите материали (100) и добавят кой 8, кой 10, кой 12% печалба- както си е във всяка нормална търговска сделка. НО!
Явява се българската фирма и печели търга, защото казва- аз ще построя за 70 единици!? Западните компании казват- ние не можем да поемем пътя при такива условия- ще се разорим- и си тръгват дори без да обжалват, а само разказват ,че има една страна на Балканите, където стават чудеса.-от брашно ,което струва 1 лев се прави хляб и се продава за 80 стотинки и аритметиката на българите пак излиза.
Ето как става чудото.Започва ремонтът –на половината от строителството тези 70 единици свършват. И тогава, пътностроителната компания (която е приватизирана от бивши служители на Агенция пътища с благословията на правителството, което пък назначава сегашните й шефове ) пуска докладна за анексиране (увеличаване) на договорената цена с поне още 70 единици поради: усложнените условия на строителство, неочаквания скок на петрола , усложненото международно положение и т.н. Впрочем и повишената слънчева активност да посочат като мотив, анексът пак се сключва.Нали все пак има политици, които са назначили шефа на агенцията. А партиите им изнемогват финансово- политиката е скъпо удоволствие.
И така – пътят се построява вместо за 112 единици, за 140. И всички са доволни.Системата действа желязно- и за републиканската пътна мрежа, и за селските пътища, където кметовете отдавна са я разучили. Испанците, които преди година кандидатстваха ,вече отдавна са забравили и работят в някоя по- честна държава.Но все пак дипломатите им са проследили процеса и знаят за системата на анексите. И подават сигнал където трябва. Това им е работата на хората.
Та дошли някакви си португалци, да искат концесия, в която да се залага фиксирана цена за строителство, срокове за изпълнение, неустойки, качество и др. Как ще дават подкупи,като всичко- и приход и разход се документира от онези касови апаратчета,дето щракат в будките на края на магистралата.
Парите за изграждането й и в двата случая ще дойдат от българския данъкоплатец.С малката разлика, че ако я строи Васил Божков,парите първо ще се съберат в хазната чрез данъците (които се плащат от всички-пътуващи и не пътуващи) ,там както всеки бюджетен ресурс ще се отбие малко ручейче при този или онзи чиновник или лобист (не повече от 10%-трябва все пак да има приличие!)Ще има и необходимо-присъщи разходи по събирането-заплати,осигуровки на данъчните чиновници, който ще вършат работата.После ще се приложи гореописаната схема с анексите. И няма да се бърза със завършването- колкото по-дълго се строи, толкова повече анекси. И от 112 единици, магистралата ще ни струва поне 200.
Ако я строи концесионерът- ще струва 112, но ще ги събере сам и само от пътуващите (ползващите услугата).Отделно,че ще стане 2 пъти по- бързо.
Този Симеон що не си гледа работата и да си ходи в Мадрид!Дошъл да ни разваля системата? ДА ама НЕ!
Годишно 1000 убити по лошите пътища?10000 ранени?
Айде стига глупости!
ха-ха-ха-ха-ха!
11.12.2007 15:01
11.12.2007 15:18
11.12.2007 19:57
11.12.2007 20:28
11.12.2007 20:52
11.12.2007 23:10
Немогат да свършват. Има Строителен контрол, които удобрява плащанията след приемането на определен етап. Строителния надзор също се е явил на конкурс и си получава парите по друг договор.
Възможно е подписването на анекс но само за непредвидени в проекта работи, а не по основния проект.
Прякото договаряне е за поръчки под опеделен праг, а строежа на магистрала е е доста скъпо нещо - т.е. над тоя праг.
И на португалската фирма "Лена" и на "Щрабаг" чуждестранни са само табелите, иначе ползват български подизпълнители на доста по ниски цени.
А причината да си ходят е понеже нашите политици не могат да се разберат кой да вземе подкупа. Когато се споразумеят по този основен въпрос Чуждестранната фирма оставя тук един човек да я представлява, гушва разликата и оставя подизпълнителя да опъва каиша.
Така че горната публикация е по-скоро шаманско видение отколкото аргументирана позиция.
Един километър магистрала струва около 2 000 000 евро. Естествено има корупция, но тя вероятно е с доста по-сложна схема и на различни нива, движена от различни лобита.
А Симеон не дойде ли с посланието - "Почтеност във всичко" и не беше ли негов лозунга "Хората са богатството на България". Същите хора на които по-късно щеше да им сменя "чипа".
Защото предлага да зареди безплатно, а Общината да плати след 6 години.
Да ... но само след няколко месеца, бившия кмет Кабаиванов,
нарежда да се изплатят задълженията към фирмата.
Не ... няма малка разлика. При договора с Португалската фирма, също има условие, че ако трафика по "Тракия" падне под една граница, данъкоплатците (и тези без коли) трябва да доплащат на концесионера
Абе, празно нема. Който е на власт, все ти минава изотзад
13.12.2007 11:07
30.04.2008 19:32