Аз си имам лодка- яхтичка (тя ми е от преди занимаването с политика, така че поредния” яхтен скандал” е изключен).И понеже от 6 години се занимавам с политика, с огромно учудване установявавам колко аналогии има между ветроходството и политиката.Като започнем от това, че терминът “лавирам” е мореходски,преминем през факта,че с добра лодка можеш да “се качиш” срещу вятъра,но е нужно повече време и търпение,че острите курсове срещу вятъра(да си опозиция),са по- лесни за каране от “пълните” по вятъра(да си управляващ). и др.
Преди месец опитах подобна “визуализация” с постинга за гребането и политиката на десните партии и мисля, че стана разбираемо.
Ще се опитам да поразсъждавам в тази светлина и относно събитията в НДСВ.За да не повтарям всичко случило се, ще пробвам да го обобщя с един пример:Помощник-капитаните на лодката,се сдърпаха за румпела (ръчката за управление)на лодката и я качиха върху рифа.Започна силно разклащане и лодката загреба вода.Положението стана опасно -от клатенето някой можеше да падне зад борда,или лодката да се обърне.Дойде капитанът ,разгони помощниците и сам хвана румпела.Лодката заплава в по-спокойни води.
Сега пред целия 52-членен екипаж има няколко възможности:
-да се хванат по-здраво за греблата (дано някои не са забравили гребането докато са били на капитанския мостик)
-Силните характери на борда (на които май вече не им се става отново обикновени гребци) да надигнат глас, че капитанът не може да кара лодката сам,или че кара в неправилна посока поради което искат да участват в определянето на курса.
Тук да направя едно уточнение: можеш да промениш курса на една лодка не само чрез румпела, но и чрез греблата.Само че това предполага да се върнеш на скамейката на гребците и да гребеш здраво. Далеч по-лесно е чрез румпела да използваш силата на другите,за да определяш посоката. Опитвам се да “вляза в техните обувки” и да си представя чуваствата им.
Но трябва да вляза и в обувките на капитана.Ако някой се опита да ми казва накъде да карам собствената ми лодка,първо ще се учудя, после ще се ядосам, и накрая ,ако продължава,ще го оставя на най-близкия остров.
Е ,ако той (или те) са първосигналници, може да се опитат да повторят бунта на Баунти и дори да ме убият. Но е малко вероятно, защото в карайна сметка не са хора от ниско качество. Напротив.Лодката НДСВ до сега се славеше с най-добрия екипаж.
Винаги има изход от всяка ситуация.Той не винаги ни харесва, но ако сме честни и откровени, трябва да си го казваме:
-ако някой от екипажа иска да участва в определяне на курса, да заповяда на греблата- да си избере левия или десния борд-ако гребе по-силно от тези на другия борд,неминуемо ще въздейства върху курса.
-ако друг няма желение и сили да го прави,нека да не завзема румпела от собственика, а да слезе от борда ,щом курса на лодката не му харесва.
Така е най-честно.
09.07.2007 18:58
средства ббастуни,тояги,чадърги, коси, вили гребули,мотимики,търнокопи, коси,камъни от протестиращия народ
20.08.2007 11:44
01.09.2007 18:00
След като той разбра обаче се опита да ги отстрани и сега те се борят със зъби и нокти.
Но ние обикновените хора сме за Царя,а не за Панайотов,Вълчев и пр.